Aktualności

Święta Bożego Narodzenia – jak jeść, by nie przytyć?

Dieta-WigiliaW okresie świątecznym jesteśmy narażeni na przybranie kilku dodatkowych kilogramów. Jak postępować podczas wieczerzy wigilijnej i spotkań z Rodziną i znajomymi żeby jak najwięcej skorzystać ze wspólnego czasu?

Po pierwsze warto zachować rytm posiłków – istotne jest, żeby nie zaniedbać spożywania śniadań oraz ostatni posiłek zjadać na 3 godziny przed pójściem spać. Osoby, które chcą uczestniczyć w Pasterce o 22 lub o północy powinny zrezygnować z posiłku po uroczystości i na rozgrzanie wypić tylko gorącą herbatę.

Po drugie należy zachować umiar. Dla tych, którzy lubią ciasta, dobrym pomysłem może być wybieranie codziennie innego kawałka wypieku. Pozostali, którzy wolą śledziki, ryby i pierogi powinni nałożyć sobie tylko tyle ile zmieści się na płasko na talerzu. Warto, żeby wieczerzę zacząć od zupy np. grzybowej, rybnej lub barszczu i odczekać około 15 minut do drugiego dania. Przy nakładaniu wigilijnych potraw warto, żeby połowę stanowiły warzywa w postaci buraczków, kapusty bądź fasolki. Pozostałą część talerza mogą stanowić pozostałe produkty/potrawy/smakołyki/.

Kolejnymi elementami w walce o równowagę masy ciała podczas świat jest nie podjadanie, nie dokładanie oraz powolne jedzenie.

Które produkty wybierać?
– zamiast smażonych wybierz pieczone ryby,
– zamiast garści orzechów wybierz 2 mandarynki,
– zamiast majonezu do sałatki wybierz jogurt naturalny,
– zamiast smażonych pierogów wybierz wersję gotowaną.

mgr Anna-Maria Borucka, dietetyk Rehasport Clinic