• Rabarbar – naturalne źródło witamin i minerałów

    Rabarbar – naturalne źródło witamin i minerałów

    Najczęściej w sklepie możemy kupić rabarbar kędzierzawy. Należy do roślin z gatunków rdestowatych a jego częścią jadalną są liście nazywane ogonkami liściowymi.
  • Wielkanoc bez wyrzeczeń? Pięć naszych rad

    Wielkanoc bez wyrzeczeń? Pięć naszych rad

    Czas świąteczny obfituje zawsze w  pyszne potrawy takie jak faszerowane jajka, ciasta, białe kiełbasy czy domowe wędliny. Wiele z nas obawia się tych miłych chwil ze względu na możliwość przybrania na masie ciała. Jak bezpiecznie przejść przez okres świąteczny bez wyrzeczeń i nadbagażu? Oto 5 prostych rad!
  • Redukcja objętości treningu biegowego poprawia wyniki w triathlonie

    Redukcja objętości treningu biegowego poprawia wyniki w triathlonie

    Powyższy tytuł jest niestety tylko dużym skrótem myślowym, więc cześć osób czytających to może być nieco rozczarowanych, gdyż nie ma niczego za darmo – w tym wypadku „ceną” była bardzo wysoka intensywność. Naukowcy z dwóch hiszpańskich uniwersytetów postanowili sprawdzić jak trwająca 5 tygodni, prawie 3-krotna redukcja objętości treningu biegowego wpłynie na osiągi triatlonistów dystansu...
  • Trening interwałowy - im krócej, tym ciężej

    Trening interwałowy - im krócej, tym ciężej

    Trening interwałowy jest powszechnie stosowany w praktyce treningu sportów wytrzymałościowych. Zrozumienie obciążeń wynikających ze stosowania różnych rodzajów protokołów tego rodzaju treningu jest kluczową sprawą do projektowania pojedynczych sesji i tworzenia planów treningowych.
  • Copenhagen Adduction – proste ćwiczenie szybko wzmacnia przywodziciele uda

    Copenhagen Adduction – proste ćwiczenie szybko wzmacnia przywodziciele uda

    Ostre kontuzje mięśni przywodzicieli uda są jedną z najczęstszych kontuzji mięśniowych u piłkarzy nożnych i ogólnie najczęstszą kontuzją okolic pachwin w sporcie. Z tego typu kontuzjami skojarzona jest często niska siła mięśni przywodzicieli uda. Powszechne i regularne stosowanie ćwiczeń wzmacniających przywodziciele uda potencjalnie może spowodować spadek liczby występowania tego typu kontuzji.
  • Nie widzisz postępów? Trenuj więcej!

    Nie widzisz postępów? Trenuj więcej!

    Typowe zalecenia dla osób chcących poprawić swoja wydolność sugerują zaangażowanie się trening wytrzymałościowy o objętości minimum 150 minut na tydzień. Powszechnie uważa się, że średnio około 20% osób, które podjęły taką aktywność fizyczną, z nieznanych do końca powodów, najczęściej przypisywanych genetyce, nie poprawia swojej wydolności krążeniowo-oddechowej. Zalicza się ich do grupy tzw....
  • Jaki schemat serii powtórzeń w treningu oporowym daje najlepsze efekty?

    Jaki schemat serii powtórzeń w treningu oporowym daje najlepsze efekty?

    W treningu oporowym stosuje się dziesiątki różnych schematów projektowania serii powtórzeń poprzez manipulację objętości (liczby powtórzeń) i intensywności (wartości obciążenia).
  • Kiedy badać piersi?

    Kiedy badać piersi?

    Nowotwory piersi co roku zbierają tragiczne żniwo. Jednak my sami możemy zmieniać te niepokojące dane statystyczne. Wszystko zależy od naszej świadomości, czujności i regularnej profilaktyki. Radzenie sobie z rakiem piersi wcale nie jest na straconej pozycji, co wyjaśnia dr n. med. Michał Kąkol z Rehasport w Gdańsku.
  • Strategie żywieniowe przy złamaniach kości

    Strategie żywieniowe przy złamaniach kości

    Wielu zawodników pamięta przy złamaniu kości o odpowiedniej suplementacji witaminy D oraz wapnia, natomiast nie zdaje sobie sprawy z ogromnej roli jaką pełnią beta karoten, likopen, witamin C oraz cynk.
  • Święta Bożego Narodzenia – jak jeść, aby nie przytyć?

    Święta Bożego Narodzenia – jak jeść, aby nie przytyć?

    W okresie świątecznym jesteśmy narażeni na przybranie kilku dodatkowych kilogramów. Jak postępować podczas wieczerzy wigilijnej i spotkań z Rodziną i znajomymi żeby jak najwięcej skorzystać ze wspólnego czasu?