Aktualności

Co zabrać ze sobą na stok?

Co zabrać ze sobą na stok?Bardzo ważnym elementem zarówno podczas zawodów sportowych jak i rekreacyjnej jazdy na nartach czy snowboardzie jest odpowiednie żywienie na stoku. Podczas rekreacyjnych zjazdów, odpowiedni poziom glukozy pozwala nam na cieszenie się z jazdy i testowanie nowych umiejętności.

Pierwszym i niezbędnym krokiem, jest zjedzenie pożywnego i kalorycznego śniadania. Może to być owsianka na mleku z dodatkiem banana i masła orzechowego bądź jajecznica z suszonymi pomidorami, grzankami i kanapką z hummmusem. Po 3 godzinach należy przekąsić II śniadanie. Warto postawić na posiłek bogaty w węglowodany złożone, które będą powodowały powolny wzrost ale i powolny spadek glikemii w odpowiedzi na wysiłek.

W związku z tym należy wybrać chleb razowy, orkiszowy lub dania obiadowe zawierające kasze gryczaną, makaron czy ryż brązowy.

Na godzinę przed zejściem ze stoku można dojeść banana, baton daktylowy z orzechami lub zwykły żel węglowodanowy. Dzięki temu zabezpieczymy się również przed spadkiem koncentracji na ostatniej prostej do hotelu oraz wykorzystamy potencjał mięśni nóg do maksimum. Na sam koniec pragnę podkreślić, że pomimo chłodnej temperatury, należy wypijać jak największe ilości płynów – pomocna może być letnia woda z cytryną, izotonik a od czasu do czasu ciepła herbata.

mgr Anna-Maria Borucka, dietetyk Rehasport Clinic